همنوا با سراسر استان

ساکنان باغ مهربانی زنجان عزادار امام حسین(ع) شدند

همزمان با سراسر استان ساکنان باغ مهربانی زنجان با همت موسسه خیریه کلبه مهربانی  عزادار امام حسین(ع) شدند.

ساکنان باغ مهربانی زنجان عزادار امام حسین(ع) شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با سراسر کشور زنجان نیز در عزای حسین سیاه پوش شده است. برگزاری سوگواره‌های مختلف با همت شهروندان امروز بوی کربلا را به شهر زنجان داده است. عزای حسینی پیر و جوان نمی‌شناسد و عاشقان حسین(ع) هر کاری برای عزاداران حسینی می‌کنند.
از جمله مراکزی دنج و آرام که این روزها سیاه‌پوش غم امام حسین(ع) شده، تنها خانه سالمندان شهر زنجان است، که این روزها نام باغ مهربانی به خود گرفته است.

شاید یکی از بی‌ریاترین مجالس عزاداری این روزها عزاداری این افراد است. سالمندانی که یا خانه و خانواده‌ای ندارند و یا تنهایی، تنها قسمتشان شده است. عزای امام حسین(ع) فرصتی شده تا جمعی از خیرین و سالمندان شهر زنجان دور هم گردآیند و در غم امام عاشقان اشک بریزند، مراسمی که به همت موسسه خیریه کلبه مهربانی در مرکز سالمندان زنجان برگزار شد.

*فعالیت موسسه کلبه مهربانی با همکاری ۶۰۰ خیر
رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه کلبه مهربانی زنجان در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موسسه کلبه مهربانی از ۲۰ آذر ۹۴ با کمک و همکاری جمعی از خیرین کار خود را آغاز کرده است.
محسن اجلی با اشاره به اینکه این گروه کمک‌های خود را در قالب پک آذوقه برای ۱۲ خانواده آغاز کرده است، افزود: با افزایش فعالیت این گروه کمک‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی برای کمک به نیازمندان، خانواده‌های معلولان و سالمندان نیازمند به این موسسه داده شده است.
وی با اشاره به اینکه این موسسه هم‌اکنون جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ خیر دارد، اضافه کرد: با تقویت این موسسه اقدامات خیری این سازمان نیز بسط پیدا کرد.

رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه کلبه مهربانی زنجان با اشاره به اینکه تاکنون دو جشن برای معلولان استان زنجان توسط این موسسه برگزار شده است، اضافه کرد: طرح یک لقمه مهربانی با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری زنجان به صورت سه شب افطاری ساده برگزار شد.
اجلی همچنین به اجرای طرح یک کاسه محبت در جشنواره آش رمضان در سه روز متوالی اشاره کرد و افزود: بازدیدهای ادواری از سالمندان زنجان و مشارکت در تهیه چند مورد جهیزیه برای نیازمندان از جمله اقدامات این موسسه بوده است.
وی به مشارکت در چند مورد تهیه سیسمونی نوزاد برای نیازمندان و بازدید از مدارس معلولین و اهدای لوازم التحریر و لباس ورزشی و کیف مدرسه به این دانش‌آموزان اشاره و اضافه کرد: چند مورد اشتغال‌زایی و حمایت از ناشنوایان برای آموزش فعالیت‌های هنری و … از دیگر فعالیت‌های این موسسه است.

لینک خبر در خبرگزاری فارس

لینک خبر در پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *