مدیر امور هنری موسسه خیریه کلبه مهربانی:

توجه به صنایع دستی و هنر درمانی راهی روشن برای کارآفرینی برای معلولین توانمند در عرصه ملی و بین المللی است

 به مناسبت رو جهانی صنایع دستی مدیر امور هنری موسسه خیریه کلبه مهربانی گفت:توجه به صنایع دستی و هنر درمانی راهی روشن برای کارآفرینی برای معلولین توانمند در عرصه ملی و بین المللی است

زهرا اطلس باف افزود: ایجاد انگیزه و آموزش در کنار هم اهمیت فراوانی داشته و ما در موسسه خیریه کلبه مهربانی سعی بر این داریم این دو مهم را در جامعه هدف موسسه که معلولین گرانقدر هستند نهادینه کنیم.

مدیر هنری موسسه کلبه مهربانی به بهانه روز صنایع دستی گفت: در حوزه صنایع دستی و دست سازه های معلولین توجه به ایده های خلاقانه باعث جذب سلیقه ها امروزی در عرصه بازار شده و ایجاد رقابت بین هنرمندان داخلی و خارجی در عرصه صنایع دستی در نهایت منجر به افزایش توان اقتصادی کشور و کاهش وابستگی به نفت خواهد شد.

مهندس اطلس باف افزود: منوسسه خیریه کلبه مهربانی در مسیر توسعه و پیشرفت با محوریت حمایت از معلولین توانمند مدتی است با تمرکز بر روی طرح های کارآفرینی در قالب حمایت از صنایع دستی و هنر دست معلولین توانمند بازارچه خیریه ای را راه اندازی کرده که این طرح در مرحله مقدماتی به سرمی برد.

مدیر هنری کلبه مهربانی از توانایی معلولین پر توان سخن به میان آورد و افزود: صنایع دستی و فعالیت در این حوزه بهانه خوبی است برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی معلولین گرانقدر و کسب درآمد و تلاش برای روزی حلال و اندیشه و همفکری و خلاقیت برای رسیدن به یک محصول هنری که فرصت خوبیست برای ایجاد انگیزه و دوری از آسیب های اجتماعی چون انزوای شخصیتی و فعالیت معلولین خود نمایش قدرت و توانایی این عزیزان به جامعه است که بستر دوری از ترحم را ایجاد می کند.

وی افزود: معلولین علی رغم محدودیتی که دارند در بسیار موارد خلاق تر و با هوش تر از دیگر افراد جامعه عمل می کنند و تجربه نشان داده نمایش دست آوردهای هنری این قشر همیشه مورد  تشویق دیگران قرار گرفته است، ما درکلبه مهربانی سعی می کنیم هیچ فضای ترحمی وجود نداشته باشد و صرفاً محصولات تولیدی معلولین به سبب کیفیت در فضای رقابتی با دیگر محصولات مورد انتخاب مخاطبین و مشتریان قرار گیرد و این حس برابری و همدلی و همکاری بین همه اقشار جامعه را ایجاد می کند.

اطلس باف گفت: توسعه فردی معلولین با توسعه مهارت های فردی امکان پذیر است و برای رسیدن به این امر مهم باید بستری مناسب برای حضور معلولین در جامعه ایجاد کرد که بازارچه کلبه مهربانی در کوی الهیه آغازی بر اتفاق های نو در عرصه کارافرینی خواهد بود.

این هنرمند گفت: هنر درمانی از مسائل روز دنیاست و باید به این موضوع توجه ویژه داشت که با همین روند می توان محیطی برای ایجاد آرامش و انگیزه و توسعه مهارت های فردی در معلولین ایجاد کرد تا هنرمند درون خود را کشف کنند.

کلبه مهربانی کلبه کارآفرین با تبریک روز صنایع دستی از همه اساتید فعال دراین حوزه دعوت می کند تا برای خلق حماسه ای بزرگ درعرصه کارآفرینی یاریگر کلبه مهربانی باشند.

لینک خبر در باشگاه خبرنگارن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *