به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)
موسسه خیریه کلبه مهربانی با یک افطاری ساده میزبان روزه‌داران زنجانی می‌شود

طرح یه لقمه مهربونی به میزبانی موسسه خیریه کلبه مهربانی زنجان و با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری زنجان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در محل کارخانه کبریت زنجان اجرا می‌شود.

موسسه خیریه کلبه مهربانی با یک افطاری ساده میزبان روزه‌داران زنجانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در شرایطی که طی سنوات گذشته شاهد، تجملات بسیار در امر برپایی سفره‌های افطار هستیم، به منظور بازگشت به سنت دیرین و حسنه افطاری دادن و اطعام روزه‌داران چند سالی است که سنت افطاری دادن در معابر و خیابان‌ها به شرط سادگی در حال اجرا است، سفره‌هایی که رنگ و بو و جلای آن دل ساده مردم محل و بانیان آن است و خبری از تجملات در آن نیست.
سفره‌هایی که ساده و بی‌آلایش است و با شرط سادگی دایر شده است و جلای آن نیز در چند خرما، یک قرص نان و پنیر خلاصه شده است.
امسال نیز قرار است این سنت حسنه با همکاری موسسه خیریه کلبۀ مهربانی با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری زنجان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) و در قالب طرح «یه لقمه مهربونی» اجرایی شود.
مسؤول روابط عمومی موسسه خیریه کلبه مهربانی در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این موسسه در نظر دارد با شعار «میهمان سفره‌ای از جنس مهربانی باشید، سفره‌ای به وسعت شهر به پاس نیازمندان روزه‌دار»، برنامه‌ای را همزمان با ولادت امام مهربانی‌ها و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار کند.
محسن اجلی با اشاره به اینکه این برنامه همزمان با ۱۵ و ۱۶ رمضان اول و دوم تیرماه به پاسی از سیره امیرالمومنین‌(ع) در برپایی سفره پربرکت و ساده برای نخستین‌بار اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح که به میزبانی موسسه خیریه کلبه مهربانی در محل کارخانه کبریت زنجان و با همکاری شهرداری برپا خواهد شد، برنامه افطاری همراه با اجرای برنامه موسیقی شبی به یاد‌ماندنی در راستای رضایت نیازمندان رقم خواهد خورد.
مسؤول روابط عمومی موسسه خیریه کلبه مهربانی با اشاره به اینکه طی این دو روز یک هزار و ۵۰۰ بسته افطاری توزیع خواهد شد، اضافه کرد: این بسته شامل نان و پنیر و خرما است که در روز نخست حلوا و در روز دوم نیز شله‌زرد به همراه بسته توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: در نظر داریم با برپایی سفره افطار ساده، در روزهای آینده با همکاری خیرین، شاهد کمک به نیازمندان بیشتری باشیم.
اجلی به برنامه‌های جانبی این مراسم نیز اشاره کرد و گفت: در همین روز بزرگ‌ترین زولبیای کشور پخته شده و با نیت خیریه توزیع خواهد شد.

لینک خبر در خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *