همزمان با ماه مبارک رمضان:
کلبه مهربانی با هدف ترویج سنّت نیکوی افطاری ساده و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا  پویش مردمی نذر افطار رابرگزارمی کند.
افطاری دادن و پذیرایی از روزه داران هنگام افطار، بیانگر وجود عشق و علاقه انسان به هم نوع و مخصوصا به انسان های مومن و روزه داراست. کسانی که فرمان خدا را با عشق و علاقه گردن نهاده و با نیّتی پاک یکی ازخالصانه ترین عبادات را به سرانجام رسانده اند. افطاری دادن به چنین بندگانی بسیار ارزشمند است.
در روایت از پیشوایان معصوم( ع )داریم  که: هیچ چیز مانند غذا دادن و قربانى کردن، انسان را به خداوند متعال نزدیک نمی‌کند و در این میان افطاری بهتر و برتر است. امام کاظم (ع )فرمود: افطارى دادن به برادر مسلمانت از روزه داشتنت افضل است .
از سنّت‌های پسندیده که در طول تاریخ رایج بوده، سنّت جالب نذر است. در قرآن و کتاب‌های تاریخی به موارد مختلف و گوناگونی از نذورات انبیا و اولیا و بندگان شایسته خدا برخورد می‌کنیم.
قرآن در سوره «هَل اَتی» از کسانی که وفای به نذر نموده‌اند به نیکی یاد می‌کند. یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یَخافُونَ یَوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطیراً
موسسه خیریه کلبه مهربانی همه ساله همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) طرح یه لقمه مهربونی با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده برگزار می نماید. امسال متاسفانه ویروس کرونا در تمام جهان گسترش پیدا کرده است با توجه به منع تجمعات و به  جهت پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹و بر پایی سفره های افطاری با محدودیت های زیادی مواجه است و به جهت حمایت  از کادردرمانی خدوم و عزیزانی که تلاش می کنند تا تحت پویش های مردمی درکنارسایر عزیزان مراقب سلامتی همشهریان باشند، نمی توانیم باهم سر یک سفره باشیم باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نموده واین دوری به دلیل دوست داشتن عزیزانمان است.می خواهیم باهم سالم بمانیم و #کرونا_را_شکست _دهیم ، ما #همواره_هستیم  این بار  با #نذر_افطار لذا پنجمین سال اجرای طرح ((یه لقمه مهربونی)) بعلت شیوع بیماری کرونا  بصورت برپایی سفره افطاری ساده میسر  نخواهد بود. اما مهربانی پایانی ندارد و شما خیرین و مردم فهیم استان زنجان می توانید با شرکت در این  در پویش جهت تهیه ارزاق  یاری گر سرپرستان خانواده های نیازمندی باشید که این روزها شغلی هم ندارند ودچار مشکل مالی شده اند.

مدیر عامل  موسسه خیریه کلبۀ مهربانی گفت: اگر امسال به خاطر محدودیت های ناشی از ویروس کرونا امکان برگزاری  مراسم افطاری و طرح یه لقمه مهربانی  وجود ندارد، موسسه خیریه کلبه مهربانی از  مردم و خیّرینی که برای این مراسم نذر کرده اند دعوت می نماید در پویش #نذر_افطار شرکت نمایند.
روزه داران و خیّرین می توانند هزینه یک تا هر تعداد پک ارزاق را به حساب موسسه واریز و یا پک های آماده شده خود را جهت توزیع در میان مددجویان به دفتر  موسسه تحویل نمایند.
قادری نیا افزود: تجربه موفق انجام طرح افطاری ساده “یه لقمه مهربانی” در سال  ۴ سال گذشته موسسه خیریه کلبه مهربانی بر آن داشت که  “پویش نذر افطار” رااین موسسه اجرا نماید.

کلبه مهربانی  قصد دارد با راه اندازی این پویش با مشارکت نهادها ،سازمان ها و خیّرین با کمترین هزینه و با کیفیت خوب بسته های ارزاق تهیه و در میلاد امام حسن مجتبی(ع)  بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر توزیع نماید.
وی تصریح کرد: طرح یک لقمه مهربونی در ایستگاه پنجم خود  گام کوچکی است در راستای ترویج افطاری ساده و دوری از تجملات و تشریفات سفره های رنگی افطاری و شیوع بیماری کرونا  منجر به این شد که در قالب پک های ارزاق فرهنگ افطاری ساده را ترویج دهیم. روزه داران و خیّرین میتوانند به جای برگزاری مهمانی ها و افطاری دادن هایی که امکان شیوع بیماری در آن وجود دارد، پک های ارزاق  را از طریق موسسه برای نیازمندان واقعی ارسال نمایند.
عضو هیات امنای موسسه خیریه کلبه مهربانی عنوان کرد فرهنگ بومی و ملی و دستورات دینی ما مبنی بر ساده گرفتن زندگی برای رسیدن به سبک زندگی مناسب است و یک لقمه مهربونی و پویش نذر افطار راه روشنی برای رسیدن به پرورش چارچوبی ناب در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی “است.
شماهم دراین مسیر یاریگر یاران کلبه مهربانی باشید تا در بهار قرآن رویش جوانه امیّد را درقلب های مردمان سرزمین عزیزمان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *