بسیج عمومی موسسه خیریه کلبه مهربانی برای مقابله با کرونا
جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در “موسسه خیریه کلبه مهربانی” با حضور  مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کلبه مهربانی ، در ابتدای این جلسه دکتر محسن اجلی رئیس هیات مدیره موسسه به شرح آن چه در جریان ایجاد و شیوع بیماری کرونا در جهان و ایران رخ داده پرداخت و توصیه هایی را خطاب به همکاران،همیاران و مددجویان مطرح کردند.

نایب رییس مجمع خیرین استان زنجان  شستن مرتب دست ها، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از قرارگیری در مکان های عمومی، خوردن غذاهای خانگی، استفاده از ماسک های مناسب، استفاده ازدستکش لاتکس دربرابربیماران مشکوک به کرونا، تمیز کردن وسایل عمومی مانند دستگیره درها، امتناع از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران را توصیه نمود.

در این جلسه ژیلا صباحی نایب رئیس هیات مدیره گفت: کسانی که با علائم بیماری  سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجه اند، به منظور پیشگیری از شیوع آن پس از مراجعه به پزشک، تا حد امکان استراحت کرده و از حضور در مجامع عمومی پرهیز کنند.
صباحی افزود: این ویروس به میزانی که درباره آن تبلیغ شده، خطرناک نیست و بیش از آنچه خود بیماری نگرانی ایجاد کرده باشد، اضطراب آن در جامعه توسعه یافته است.

صباحی یاد آور شد به گفته پزشکان، اواسط بهار و با عبور از فصل سرما، تب این بیماری فروکش خواهد کرد، ولی تا آن زمان باید همه ضوابط بهداشتی رعایت شودو با نزدیک شدن ایام عیدازسفرهای غیرضروری وتماس دست وروبوسی مرسوم نوروزی خودداری نمود.
دکتر پریوش قادری نیا مدیرعامل موسسه خیریه کلبه مهربانی نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های موجود در موسسه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.
قادری نیا  با بیان این که آموزش و استرس زدایی از همیاران و مددجویان  باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: توزیع منطقی و مدیریت شده اقلام بهداشتی مانند ماسک و مایع ضد عفونی کننده و صابون برای هم وطنان به همراه ضدعفونی کردن سطوح در دستور کار است.

وی افزود: نباید اجازه دهیم این بیماری، سلامتی همیاران و مددجویان و هم وطنان را به خطر بیندازد، بلکه باید با توجه به هشدارهای پزشکان و مسئولان بهداشتی کشور، چالش پیش آمده را به سرعت پشت سر بگذاریم.
قادری نیا در ادامه گفت با توجه به توصیه های وزارت بهداشت امسال در صورت تداوم بیماری جشن نوروزی ویژه دانش آموزان استثنایی و معلول  برگزار نخواهد شد و بجای آن هدایای عیدانه بین دانش آموزان معلول توزیع خواهد شد.
نیره فقیه راد عضو هیات مدیره موسسه خیریه کلبه مهربانی نیز در این نشست گفت اقلام بهداشتی تا حد توان بین مددجویان و مدارس  تهیه و توزیع خواهد شد و سعی خواهدگردیداقدامات لازم جهت  آموزش همگانی مددجویان وچگونگی نحوه پیشگیری ومقابله بااین بیماری انجام شود.

پروین تاجیک عضوهیات مدیره و مدیر مددکاری موسسه درادامه تاکیدبه تحویل حضوری اقلام بهداشتی جهت کنترل بیماران احتمالی مبتلابه کرونا داشته وباتوجه به توصیه های پزشکی هرقدرترددهاکمترشود شیوع وگسترش بیماری کمترخواهدشدبنابراین برای کنترل این شرایط پیشنهاد کمیته توزیع راارائه نمودند.

جلسات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در موسسه خیریه کلبه مهربانی  تا ریشه کنی این بیماری از کشور، همچنان ادامه خواهد داشت و اعضای هیات مدیره و خیرین حامی این موسسه سعی درتامین نیازمندی های بهداشتی مددجویان خواهندنمود.

خبرگزاری آنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری اقطاع نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *